16 Nisan 2012 Pazartesi

Bir Şiir Bir Tanka




Yitirilmiş Yeryüzü İmgeleri


boşluğun ardına saklı
korkularından kaçıyor
gül dallarını budarken bahçıvan
kış yağmurunda parkasını ıslatıyor
güzün son yapraklarını da koyuyor cebine
yitik mevsimlerin düşü kent sokaklarında
kaldırım diplerinde biten karahindibaların
sarı çiçeklerinde bahar

yağmur altında
yağmur özlemiyle susuz
kapattım sonsuz beklentinin kapılarını
küçük evrenlerden büyük evrenlere sıçrıyorum
korna sesleri arasından
duyuyorum şakrak kuşun sesini
balkondaki saksılarda yetiştiriyorum
rüzgarın attığı yabani otları
özlemleri budayıp
minik ağaçlar yapıyorum saksılarda
elma ağaçları altında değilsem de
elma ağaçları elimin altında
minyatür evrende
güdüyorum sürümü
kavalımın sesini yalnız onlar duyuyor

yitirilmiş yeryüzünün imgelerinden
kolajlar defterimde
kokusuz
renksiz
ulaşılmaz
fotoğraflar
biriktiriyorum




Tanka
“Acı bir ömür boyudur. ”  Van Gogh

                            
saçılmış sofra
duvarda köfteler-
sekiz mart günü

dolaba saklanan çocuk
büyüdü annesi oldu


Foto&Şiir:
Ayşen Gacan Gülbağ



Hiç yorum yok: